27 mei 2015: Vamos a España - Reisverslag uit Vielha e Mijaran, Spanje van Margreet Brabander en Wim Muller - WaarBenJij.nu 27 mei 2015: Vamos a España - Reisverslag uit Vielha e Mijaran, Spanje van Margreet Brabander en Wim Muller - WaarBenJij.nu

27 mei 2015: Vamos a España

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Margreet

27 Mei 2015 | Spanje, Vielha e Mijaran

Prima geslapen. Hebben we wel eens minder ervaren.
Effe lekker douchen en dan naar het ontbijt.
Dat was prima maar de Frans/Duitssprekende eigenaresse kwam aanschuiven en zei niks. Zat ons alleen maar te observeren. Beetje vreemd wel. Gelukkig kwam er een andere (Franse) gast bij en was ze druk met hem zodat wij rustig verder konden eten.
Ik wist dat die Fransen van die onwijze grote soepkommen gebruiken voor die gore slappe koffie (daarom had ik thee, geheel tegen mij gewoonte in, besteld), maar dat ze daar speciale onderbordjes voor hadden om daarop ook het stokbrood te breken en dan in die koffie te dopen, wist ik niet.
Rare lui die Fransen…..
Enfin, goed ontbeten> nu de auto weer inruimen en op weg.
Even gauw tanken voor een litertje of 10 dan halen we Spanje. Om dan daar weer vol te gooien (onnodig: bleek later dat de prijs hetzelfde is :-( )
Maar dat moest met pasje en Franse aanwijzingen.
Dat ging hem niet worden. Volgende pomp dan maar.
Richting Toulouse was een redelijke grote weg, A20 en dat ging gladjes. Lekker effies het gaspedaal ingetrapt.
Na Toulouse ging het richting de hoge Pyreneeën en zijn we voor de zekerheid in St. Gaudens (de laatste beetje stad van formaat) gestopt om nog belangrijke boodschappen te doen. Bier enzo :-).
Daarna zou het kleine weggetjes en kleine dorpjes zijn en weinig kans op winkelcentra.
Wat een mooie omgeving is het toch die Pyreneeën. Jammer dat het weer er niet altijd constant is. Of eigenlijk meer constant goed….
De logeergelegenheid was snel gevonden.
Inchecken en naar de Cabana.
Prima vertoeven zal het hier worden. Jammer dat er buren naast en tegenover zijn.
Naast een jankende baby en andere kant 2 Easyriders uit Tjechië.
Aan de overkant 2 meiden uit Barcelona met 2 loslopende honden en 1 stel met een hond die ze alleen lieten in het huisje en zijzelf vertrokken.
Need I say more.
En dan komt daar nog eens bij dat er geen internet is in het huisje. Alleen bij de receptie.
Heen en weer lopen met de laptop zag ik niet zitten dus weinig met de pc gedaan. Daarbij was het ’s avonds maar 12 °C, dan zie je ons toch niet op het bankje voor de receptie, zo nodig een verslag schrijven.

P.s. van de baby en de motorgangleden hebben we weinig last gehad. Veel meer van de Spanjaarden die er later in kwamen en familie van elkaar waren.
Wat een pokkeherrie maken die!!!!!!!