3 juni 2015: Op zijn Spaans. In de ochtend en late - Reisverslag uit Camarles, Spanje van Margreet Brabander en Wim Muller - WaarBenJij.nu 3 juni 2015: Op zijn Spaans. In de ochtend en late - Reisverslag uit Camarles, Spanje van Margreet Brabander en Wim Muller - WaarBenJij.nu

3 juni 2015: Op zijn Spaans. In de ochtend en late

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Margreet

03 Juni 2015 | Spanje, Camarles

In de ochtend en late middag wat doen
Whaaawhaaa zeiden we tegen elkaar toen we wakker werden. De 2e nacht in het (voor ons: we zijn 2.20 x 2 mtr gewend en hebben nu 1.80 x 1.40 mtr ofzo) te kleine bed was beter gegaan dan de 1e.
Het was nl al redelijk aan de tijd.
Zouden we stroom hebben?
Effe het bed”LAMPJE” proberen. Dat is nl een tl boven het bed. Geen lampjes bij de nachtkastjes, wat er eigenlijk maar weer ééntje is, want aan Margreet der kant staat gewoon een stoel ipv een kastje.
Enfin, het licht deed het! Dus we hebben stroom en stromend water.
Gelukkig kunnen we tenminste ’s morgens douchen.
En na een lekker ontbijtje bekijken wat we gaan doen.
Nu weggaan is midden in de Siesta weer ergens naartoe en zodoende alles gesloten.
Besloten ’s morgens thuis te blijven.
Waren zo van het weer aan het genieten dat we bijna de tijd vergaten.
Hé joh hoor ik ineens. Gaan we nou nog weg?
Oeps ja das waar ook.
We zouden naar Tortosa gaan.
Rond 17.00 uur zijn we vertrokken. Was maar een ½ uurtje rijden.
Weer even wennen in de drukke stad te rijden.
Eerst maar eens naar de Parador. Leuk die na 21 jaar weer te zien (in 1994 heb ik daar gelogeerd).
Een cortado en café solo besteld.
Nog van het uitzicht op de Ebro genieten en op naar het VVV-kantoor.
Aardige mensen daar. We kregen een kaart van de stad met uitleg van een stagiair. Duurde lang en was gebrekkig Engels, maar ach iedereen moet het leren.
Ze noemde veelteveel op om in de tijd die we hadden te gaan bekijken. De Parador hadden we al gehad, dus op naar de rivier de Ebro en vanuit daar de binnenstad in. Winkeltjes kijken en naar het stadspark.
Toch wel weer leuk door die ouwenauwe straatjes te wandelen.
Een verfrissend drankje genomen en op naar de supermarkt. Er is hier een Lidl….. dus.
Crimineel wat een hitte in die auto.
Het is inmiddels al 3 dagen meer dan 30°C met vandaag een uitschieter naar 37°C. Te warm om je in te spannen. Tis ook nooit goed hè bij die Nederlanders hahaha.
Met een kar vol boodschappen de winkel uit en naar “huis” Zonder enig probleem vond Ernie het en we kwamen nu toch van de andere kant. 
Onderweg al het een en ander ge(snoept)geten dus hadden we thuis niet meer zo trek.
Eigenlijk wilde we ’s middag warm eten en ’s avonds nog wat kleins op de BBQ. Het 1e is wel gelukt, maar voor het tweede hebben we gepast. Waren te laat thuis uit Tortosa.
Gewoon een lekker Hollands bakkie pleur genomen.
Beetje op het gewicht letten anders groeien we dicht……
En na de koffie met een glaasje Cava nagenietend van de ondergaande zon die ervoor zorgt dat het nog steeds ruim 24°C was.