26 mei 2015 Vertrek in het holst van de nacht - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Margreet Brabander en Wim Muller - WaarBenJij.nu 26 mei 2015 Vertrek in het holst van de nacht - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Margreet Brabander en Wim Muller - WaarBenJij.nu

26 mei 2015 Vertrek in het holst van de nacht

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg Margreet

26 Mei 2015 | Frankrijk, Limoges

Dinsdag 26 mei 2015

Ring ring gaat de wekker om 00.30.
Opfrissen, brood, koffie e.d. voor onderweg klaarmaken, auto inruimen (altijd een K…….klus). Lijkt of er ieder jaar meer of andere dingen meegaan.
Maar uiteindelijk kunnen we de deur op slot doen en de auto sleute omdraaien en vertrekken……..
En dan horen we een geluidje niet dat we liever wel horen. Het draaien van de ventilator van de koelbox. De stekker van de auto-aansteker was kapot, dus hadden we een omvormer van 12v -> 220 gekocht. Uitgetest (2x) en nu doetie het niet dat &%^#$( ding.
Bleek later dat de overbelastingbeveiliging in werking was gegaan. Bij het aangaan van de andere zaken die op de andere aanstekeraansluiting waren aangesloten (Tom Tom, I-pod enz)
Oplossing:
Eerst de auto starten, dan stekker 1 (Tom Tom enz) aanzetten en dan pas de koelbox. Perfecto!
En nu snel rije
Vertrek redelijk op tijd: 02.30
Tom Tom ingesteld op de plaats van aankomst Limoges, maar dan stuurt hij je via Parijs. Geen zin in!
Dit keer maar eerst eens naar Reims (Frankijk) via Brussel en Charleroi (België).
Voor ons geen tolwegen.
Gauw voor Reims opnieuw instellen anders zitten we midden in het centrum.
Dus de plaats van bestemming ingegeven en weer moeten we via Parijs. Pfffff
Nu eerst maar richting Auxerre en daarna Limoges.
Leuke stukken gereden. Soms wat last van Caminions, maar ach wat maakt het uit.
We hebben weer regen gehad. Het Déjà vu-gevoel (voor de gevorderde waarbenjij.nu lezer van onze reizen) kwam niet. We gaan ervan uit dat we gewoon nu de HELE vakantie mooi weer hebben.
Het was wel raar weer. Gewoon koud! Nu hebben we tegenwoordige een auto met voor elk dingetje een belletje, zoemertje of lampje dat gaat branden. Zoals olie, veiligheidsgordel, zelf als de ruitesproeiervloeistof laag is. Nu ging er weer een zoemer!!! We schrokken ons rot. Wat nu weer. Was het zoemertje voor bevriezingsdreiging. Het was nl onder de 3 graden. Moet niet gekker worden als je op zomervakantie gaat. Het was zelfs in de auto fris. De verwarming nl. stond redelijk laag. Dat moet wel als valt de chauffeur in slaap!!
Maar ook verder de dag vorderde beef het kil. Veel wind net zoals we in Nederland aan de kust gewend zijn, maar nu alleen in midden-Frankrijk.
Altijd wat!
Na ongeveer 14 uur en 925 km kwamen we aan bij onze overnachtingsplek in Limoges. Een soort Pension/B&B (Chambre d’Hotes) in een mooie bungalowwijk.
De “reception” (het was dus gewoon een woonhuis) ging pas 17.00 open en wij waren er om 16.30…. Dan maar wachten. Wel vreemd, maar misschien hebben ze daar vervelende ervaringen mee en dan weer begrijpelijk. Het staat tenslotte in de specificaties!
Uiteraard niet Engelssprekend. Wel gebrekkig Duits. Dus met Oui, je pense das ist gut kwamen we er wel.
Het was een prima kamertje gezien de prijs/kwaliteitsverhouding.
Nog even naar……It’s me!! LeClerc…… (L.LeClerc ->grote supermarktketen) voor kleine boodschapjes. Daar nog wel gegeten, maar op een of andere manier kan ik dat toch niet waarderen dat Franse eten. De Haute Cuisine komt er vandaan, maar……
En daarna even wat typen voor het verslag.
Ben toen niet verder gekomen dan: Altijd wat!
De luiken vielen dicht 
Gauw naar bed (± 00.00), Morgen staat de wekker op 07.00.
08.00 ontbijtuhh en 09.00 pleituhh
Welterusten