13 juni 2015: Vic…..valt toch tegen. - Reisverslag uit Santa Eugènia de Berga, Spanje van Margreet Brabander en Wim Muller - WaarBenJij.nu 13 juni 2015: Vic…..valt toch tegen. - Reisverslag uit Santa Eugènia de Berga, Spanje van Margreet Brabander en Wim Muller - WaarBenJij.nu

13 juni 2015: Vic…..valt toch tegen.

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Margreet

13 Juni 2015 | Spanje, Santa Eugènia de Berga

Effe plannen wanneer we naar Barcelona gaan. Moeten dan wel genoeg rust hebben gehad en goed bekijken hoe het weer is.
Volgens het weer is het dinsdag echt helemaal niks, maar dat kan ook maandag zijn. Hebbie lekker veel aan ;-(
Uhhhh gister natuurlijk wel veel gedaan voor ons stokkevrouwtje…. Maar ze heeft er zelf zin in om weer weg te gaan en wie weet is er zaterdags een markt in Vic. Dan moeten we opschieten, want we waren niet al te vroeg uit bed.
Beide snel douchen en licht (snel) ontbijten. Alleen de koelbox mee voor de nodige nattigheid. Dat moeten we wel bijhouden.
De 1e keer in Spanje samen waren we in de parador van Vic-Sau en zijn toen ook naar Vic geweest. Toen nog Spanje-maagdelijk. Viel toen wat tegen, maar gelukkig kan Margreet zich er zo goed als niets meer van herinneren. Zoveel indruk heeft dat vrije toeren (niets moet alles mag) op haar gemaakt. Tja dat ken he dat het kan.
De snelle zonder tolroute genomen dus waren we nog ruim op tijd in Vic om, ja inderdaad, over de markt te slenteren.
De Placa Mayor in Vic is het enige dat niet geplaveid/betegeld of bestraat is. Maar met gravel. Is ook een hele klus om dat plein weer schoon te maken nadat de markt afgelopen is. Tenminste dat zagen we toen na de wandeling door Vic historic route (viel toch weer tegen). Redelijk oude troep en afbraak. De katredraal ging wel, maar dat was het dan ook. En nog steeds kwam er niets terug bij Margreet van 7 jaar geleden. Was dus ook niet zo erg dat het vervaagd was hahaha
Enfin na de wandeling (was ong. 14.30 uur) zochten we een plekkie om te zitten en wat te eten. Was vlak naast het plein bij restaurant La Placa….. wat toepasselijk. Prima gegeten.
Daar zagen we dus hoe het plein werd schoongemaakt met ongeveer een 20 personen, 2 draaiborstelwagen, een aantal veegwagen en 1 truck met een grote watertank die constant het plein vochtig hield en zodoende het stofopwaaien verhinderde. Eigenlijk ging het best snel!
Na te eten nog wat winkelen en wat kleding gekocht voor Margreet bij de M&S. Helaas had ze der kortingpas niet bij zich. He jammer!
Na wat omwentelingen door nog minder indrukwekkende “winkel”straten zijn we maar naar de garage gegaan om te vertrekken.
Accepteert dat apparaat alleen losgeld, papier of betaalpassen van Spaanse makelij. Dat sta je dan met je VISA -en Mastercard. Geukkig hadden we nog papiergeld. Weer ruim 16 euro.
En nu terug met de instelling geen tolroute, maar ook geen snel/hoofdwegen. Dat hebben we geweten. Slinger, slinger en slinger.
Ik ging mezelf afvragen waar Rickie bleef ;-)
Maar wel hele mooie omgeving die Parc(en) National. Helaas wil het daar nog weleens minder weer zijn, doordat de buien daar in de dalen blijven hangen.
Zoals we de komende 2 dagen zouden merken gvd$*&^.
Na tuiskomst een paar kleine boodschappen gedaan en naar het huisje. En daar begonnen de wolken zich al te verzamelen. Dat zag er niet goed uit voor morgen. Om nou morgen weer weg te gaan hadden we geen zin in. En aangezien we besloten hadden mede door weer-online dat we dinsdag naar Barcelona gaan zouden we dus 2 dagen achterelkaar thuis zijn. Als de zon maar schijnt, dan is het niet erg. Maar dat zag er voor morgen zoals eerder gezegd er niet hoopvol uit. En voor maandag ook niet bleek later.
We zouden allebei nog een stukkie pizza nemen, maar de mijne was vanzelf groen geworden…… dus doe die maar niet. De andere ieder een kwart opgegeten en een koppie cup a soup erbij.