28 t/m 31 mei 2015; Pyreneeën - Reisverslag uit Vielha e Mijaran, Spanje van Margreet Brabander en Wim Muller - WaarBenJij.nu 28 t/m 31 mei 2015; Pyreneeën - Reisverslag uit Vielha e Mijaran, Spanje van Margreet Brabander en Wim Muller - WaarBenJij.nu

28 t/m 31 mei 2015; Pyreneeën

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Margreet

28 Mei 2015 | Spanje, Vielha e Mijaran

Deze dagen zou ik achteraf kunnen schrijven maar daar heb ik geen zin meer in.
Ik zet ze nu samengevat neer.
En verder moeten de foto’s het verhaal maar vertellen :-)

28 mei: Rustdag
Hele dag voor de cabana lekker helemaal niks doen. Behalve een kleurtje opdoen.
Naar de receptie voor info over het gebied Val d’Aran.
Boodschappen in Vielha gedaan. Leuk stadje. Doen we later.

29 mei: De bergen in en kijken naar vallend water.
Een hele lastige weg 12 km, vol met gaten en zichtbare gevolgen van lawines.
Heerlijk in de zon zitten lunchen, uit koelbox en thermoskan.
Leuke waterval gezien. Te koud om in te douchen hahaha.
Ineens begon het te betrekken.
We waren al van plan te vertrekken naar huis, dus dat kwam goed uit.
Met slecht weer deze toch wel lastige en een (beetje) linke weg te rijden. Liever niet.
Onderweg vielen er wel druppels, maar thuis aangekomen ging het echt los (tuurlijk: wat is onze vakantie zonder regen)
Later in de vakantie (zou blijken) zou een buitje welkom zijn als was het alleen maar om af te koelen.

30 mei: Naar Vielha
Uitgeslapen, want het was minder weer.
Laaghangende bewolking tussen de bergen en boven ons.
Dan maar naar Vielha.
Pinchos gegeten.
Op de weg terug naar de andere waterval gegaan.
Voor zover de weg van gister lastig was, kon deze weg ook wat van.
Het was net een slalom om de gaten heen, maar gelukkig 7km.
Het werd langzamer toch wel beter weer, maar bij de watervallen werd je al nat maar nu ook weer van de regen
Foto’s op de pc gezet en later Copa del Rey gekeken op de spaanse tv.

31 mei: Nog een laatste keer de bergen in.
We zouden even naar de Parador in Vielha gaan kijken, maar reden verkeerd en kwamen in een dorpje met heeeeeeeeeeele steile weggetjes.
Zo steil dat Margreet dacht dat we achterover zouden slaan :-)
Maar we kwamen wel op een plekje dat je normaal nooit zou hebben gevonden en hadden een schitterend uitzicht op Vielha.
Weer naar benee en de andere weggenomen die leidde naar de Parador. Die viel tegen. Net een gevangenis :-(
Maar verder een stukje gereden en ineens zaten we in een hele lange tunnel (de tunnel van Vielha: hoe toepasselijk) en die bleef maar stijgen.
Heel vreemd was dat na de tunnel het weer heel slecht was aan die kant van de berg. Gauw weer omgedraaid en terug naar Vielha.
Nog een stuk naar de andere kant van Vielha gereden en gestopt bij een skilift.
Ook daar werd het weer slechter.
Dan maar weer terug naar de cabana.
Nog langs 3 dorpen gereden die werden aangeraden als tip, maar die vielen heel erg tegen.
Naar huis, eten, voorbereiden op het vertrek naar andere temperaturen zou later blijken.