1 juni 2015: Naar L’Ampollo (de tweede bestemming - Reisverslag uit L'Ampolla, Spanje van Margreet Brabander en Wim Muller - WaarBenJij.nu 1 juni 2015: Naar L’Ampollo (de tweede bestemming - Reisverslag uit L'Ampolla, Spanje van Margreet Brabander en Wim Muller - WaarBenJij.nu

1 juni 2015: Naar L’Ampollo (de tweede bestemming

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Margreet

01 Juni 2015 | Spanje, L'Ampolla

Wekker op 07.00 uur
De avond ervoor al veel klaar gezet.
Morgenochtend alleen douchen, ontbijten, auto inpakken en wegwezen.
De receptie ging pas open om 10.00 uur. Dus een briefje aan de deur gehangen dat we sleutel van het huisje in de aan de muur hangende brievenbus hadden gestopt.
En weer via Vielha door die lange stijgende tunnel, maar nu doorrijden.
Het was weer slechter weer aan deze kant.
Afwisselend croste we de Pyreneeën van Catalonië en Aragon in en uit totdat we uiteindelijk de bergen helemaal uit waren en het vlakke terrein in zicht kwam.
En het werd alsmaar warmer…… niet wetende wat ons de dagen daarna nog te wachten stond.
Oeps ineens op de rem in een kleine dorp voor een Panaderia. Een lekker brood kopen en een soort van amandelbroodje….. ja fout! Bleek later gewoon een zoetbroodje te zijn met appel….. gadver. Margreet weer mazzel.
Ergens op een parkeer/stopgelegenheid een moment van rust genomen.
Jeetje wat is het warm.
Een mooi uitzicht op een deel van de Ebro die we later gaan zien eindigen in de Middellandse Zee.
We waren vroeg dus hebben we ons gemak ervan genomen.
Na nog een ½ uurtje rijden kwamen we in de buurt van L’Ampollo. En nu maar afwachten of die breedtegraden Oost en West in de Tom Tom ons brengen waar we moeten zijn.
Namelijk bij John Upton een oerspanjaard. Niet dus. Engelser dan UPTON kan het bijna niet :-)
Aardige vent, maar dat bleek al uit de mails.
Hij stelde voor achter hem aan te rijden.
Eerst naar het dorp (kijken waar de supermarkten en de VVV zijn) en dan richting ons landhuis.
Wat een waardeloze wegen zo dwars door die Olijf en Amandelboomgaarden.
Uiteindelijk komen we aan voor het huis nadat we onderweg elkaar hebben aangekeken met de vraag: hoe gaan we dit in hemelsnaam weer terugvinden….?
John verzekerde ons dat dit best zou gaan lukken. Lijkt ingewikkeld, maar dat bleek achteraf inderdaad niet zo te zijn.
Het huis bekijken en uitleg krijgen over de gasflessen, pompen e.d. van de watervoorziening en het zwembad. We hadden zijn telefoonnummer dus bij vragen……
En die telefoonnummers hebben we nodig gehad. Echwel.
Huis was/is een beetje muffig. We zijn waarschijnlijk de eerste bewoners dus gauw alles tegen elkaar openzetten en luchten die boel.
Gelukkig overal horren dus het meeste ongedierte blijft buiten.
Auto uitpakken en opruimen en de spullen opbergen om daarna naar het dorp te gaan voor boodschappen en te pinnen voor our John.
De grote doen we een andere dag bij een grote supermarkt. Waarschijnlijk Tortosa.
Eerst maar eens Ernie (TomTom) instrueren dat dit van God verlaten adres ons thuis is voor de komende dagen. En op weg naar het L’Ampollo.
Dat vindt Ernie prima en we besloten ook maar meteen weer teug te gaan en bekijken of ook het huisje gevonden wordt. Nu het nog licht is!
Na de boodschappen en een restaurantje is het donker(der) en wordt het lastig. Maar hij leidt ons feilloos naar het huisje.
O.k. nu dan voor de 5e of 6e keer over die klote weg.
De Spar in L’Ampollo is snel gevonden.
Nu nog een leuk restaurant.
Na het eten weinig meer wandelen. Moe! Lekker naar huis en bedje