2 juni 2015: En toen waren we ………stroomloos - Reisverslag uit L'Ampolla, Spanje van Margreet Brabander en Wim Muller - WaarBenJij.nu 2 juni 2015: En toen waren we ………stroomloos - Reisverslag uit L'Ampolla, Spanje van Margreet Brabander en Wim Muller - WaarBenJij.nu

2 juni 2015: En toen waren we ………stroomloos

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Margreet

02 Juni 2015 | Spanje, L'Ampolla

Volgens mij worden het hele korte stukjes.
Tis zo warm dat we niet veel (zullen) gaan doen. Dan dat valt er weinig te liegen natuurlijk.
Nu kan ik dat wel, dus gaat dat wel lukken 
Maar zoals we altijd doen is de dag na een lange rit een rustdag. Enzo ook deze.
Achteraf had Margreet gelukkig gister al 2 wassen gedaan. Lees maar verder.
Maar we zijn wij niet als er wel iets te beleven of balen valt.
Niks dan goeds over het weer. Die paar druppels van de eerste paar dagen zijn we al vergeten. Wattuhhh. Waar heb je het over hahahaah
Lekker uitgerust….. Niet echt in dat veel te kleine bed. Jeetje!
Oppassen dat ik niet teveel dezelfde tekst gebruik dan de dagen hierna.
Dat heb je als je van voor naar achter schrijft. Of is het nu achteruitschrijven. Geen idee hoe dat in schrijversland genoemd wordt.
Maar het bedlampje dat morgen verder uitgelegd wordt wilde niet aangaan. Chips kapot. Kan gebeuren.
Gelukkig is het al licht dus geen probleem.
Naar de keuken. Waar was die ook al weer? Het is zo groot huisje.
Water in de waterkoker en koken maar. Duurt wel lang hoor dat water koken. Het water wordt helemaal niet gekookt want de stroom is uitgevallen.
Nu shit…… meterkasten kennen ze hier niet. Die “stoppenkast” hangt gewoon in de woonkamer. Ik zie 1 schakelaar die lijkt op een aardlek en die staat gewoon aan.
Ok, alles maar even uitzetten en een voor een weer aan.
Helemaal niks, nada, noppes. Brrrr lekker zeg is dat.
Dat er geen stroom is OK. Maar hier in de middle of nowhere hebben ze geen stromend (leuke woordspeling) water. Maar wordt het water opgepompt door een ……juist: elektrische pomp. Dus hebben we geen water ook. Nu drinken we dat toch niet, maar om te douchen, te wassen en door te trekken is dat wel handig.
Effies Dear John bellen.
Die snapte er nothing van. Hij komt langs.
En daar was John. Verontschuldigend dat dit gebeurt, maar de Spaanse Gemeentewerken is aan het werk en dan gooien ze gewoon (zonder enige waarschuwing. Hoe bedoel je een bewonersbrief…..) de stroom uit.
En hoe lang gaat dat dan duren?
Nou meestal tot de Siesta. Dus ongeveer 13.00 uur.
Das een lekkere binnenkomer maarnietheus.
Maar het is niet anders.
Als het rond die tijd niet zou werken konden we hem bellen en dan zou hij met de gemeente gaan bellen.
Nu weet ik uit ervaring dat het wel een iets langer kan duren bij de Gemeente, dus toen het 13.45 er nog geen stroom was, maar onze John gebeld.
Die belde later terug dat we ± 15.00 uur weer prik zouden hebben. En inderdaad 10 min voor 3; there was light en hot en cold streaming water. Wel handig want de wc begon met deze temperatuur wel eigenaardig te ruiken hahahaha
Wegspoelen die zooi.
Zo life goes on…..toch
Tis wel rustdag, maar en gelukkig heeft Margreet gister 2 wassen laten draaien. Vandaar dat gelukkig stukje terug in de tekst……Drogen is geen probleem met deze temperatuur.
Was me het dag je weer wel!
En hij was nog niet eens voorbij zou blijken.
Lekker lang buiten gezeten en nadat alles een beetje aan kant was zouden we voorbereidingen gaan treffen voor naar bed…… en pats alles ineens weer donker! #$@*(&^drie dubbeltjes.
Weer geen stroom. Nu kan het niet de gemeente zijn.
Naar de meterkast en…. Nee alles weer goed. Maar nu begint het donker te worden ook buiten en hier zie je dan echt helemaal niks meer. Gauw kaarsen zoeken en John maar weer bellen.
Oh ja een hele normale verklaring gaf hij hiervoor. Als de gemeente aan het werk is geweest dan wil het later nog weleens fout gaan. Leuk dattie dat niet eerder verteld.
Enfin zijn vrouw vertelde door de telefoon waar we de kaarsen konden vinden.
En net bij het aansteken van de laatste kaars hadden we weer stroom.
En dus ook weer stromend water.
Maar gauw naar bed en afwachten wat morgen voor verrassingen in petto heeft. pfffffff

P.s. toch een redelijk lang stuk geworden en niets gelogen